Dödskast och snöslask

Jag vill börja med en artikel på Aftonbladet som fick mig att fnissa lite....

Aftonbladet: Misshandlades - med en igelkott

Nu vet jag inte om jag kallar det misshandel att få någonting kastat på sig, misshandel är väl ändå en mer hands-on akt? Det kallas väl misshandel men jag skulle nog vilja se ett nytt ord eller uttryck för akten att just kasta något på någon med önskan att tillfoga skada. Misskast kanske? ;) Människor är ävldigt kreativa varelser när det komemr till sätt att skada varandra mend et här tog nog priset i min bok. Stackars igelkott dock, de är ju så fina små djur och gör dessutom väldigt mycket nytta i våra trädgårdar.

Word to the wise: Ta hand om dina igelkottar så slipper du ormar. Ge dom inte mjölk dock, det är väldigt vanligt med laktosintolerans bland igelkottar.

Åh gud så deprimerande det var att se ut genom fönstret när jag vaknade imorse. Det började snöa igår och jag hoppades innerligt att det skulle vara slut på eländet innan jag vaknade. Det ahr förvisso slutat snöa, men min värld är täckt med ett blött snötäcke som jag definitivt kunde kalra mig utan.

Jag är fortfarande sjuk dessutom. Inte jättesjuk, feber har jag ingen utan jag har mest ont i halsen, är lite svullen och pinas av en allmän sjukdomskänsla. Jag orkar sitta vid datorn och sitta och sy och då är det betydligt mer uthärdligt att vara sjuk. Det tråkigaste är att jag troligtvis inte orkar delta i dansen imorgon eftermiddag men jag tänker gå på lektionen likväl. Det är ju trots allt det sista "riktiga" lektionstillfället innan sista gången. Sista gången är inte ett lektionstillfälle direkt, då kommer vi visa upp vår dans för nybörjargruppen och de kommer visa upp sin för oss. Sen är det mingel och fika som gäller och det är ju väldigt mysigt.

Min plan är att ha dräkten färdig tills dess så jag får brodera tills fingrarna blöder, vilket de gör, har gjort och kommer att göra igen. Pärlnålar är tunna och vassa, jag rekommenderar inte folk som är så fumliga som jag att använda dem utan att vidta säkerhetsåtgärder...

Jag köpte tyg till att sy en hudfärgad body at tha under dräkten för att slippa känna sig så naken. Köpet gjorde jag på ebay i slutet på förra veckan och igår kom paketet fram. Tyget var perfekt, bättre än jag hade hoppats på. Nu är ju den stora frågan om huruvida jag ska dekorera den med lite strass och pärlor eller inte? Jag ska sy bodyn först och bestämma mig sen. Vore kul att göra något diskret kring naveln. Jag har klippt ut delarna till kjolen ur det guldfrägade kringklade tyget och har påbörjat dekoration av bältet. Jag känner att det faktiskt går bra och de tär inte alls orealistiskt att tro att jag hinner klart till nästa vecka. Det känns så roligt at tha någon specifik tillställning att sy till, även om det inte är så att det på något vis är ett måste, de flesta kommer nog ha sina vanliga träningskläder på sig och det är vad jag hade förra året på avslutningen också men jag tyckte det skulle vara lite roligt att liksom fira avslutningen lite extra den här gången.


En liten bild på hur bältet ser ut ännu så länge. Inte mycket för världen och jag har inte riktigt bestämt hur jag egentligen ska brodera runt den här ännu. men det kommer nog bli bra i slutändan. Jag tycker väldigt mycket om att dekorera med rynkat tyg på det här viset. Det blir effektfullt och det är lagom pilligt. Det skulle säkert vara jättesnyggt att använda sig av liknande teknik ooch göra en helt rund dekoration, med en skimrande sten i mitten. Kanske på mitt nästa projekt för många fler kommer det att bli.

Nu ska jag dricka mitt te och titta på Angel med broferiet i handen minsann...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0